BILDSTÖD

Bildstöd kan göra uppgifter, instruktioner eller scheman enklare att förstå. Våra bilder kan till exempel användas för att ersätta text i ett schema eller förtydliga vad som ska packas ner i gympapåsen. Här hittar du bildark som kan printas, lamineras och klippas ut. Om bilderna ska sättas upp kan du fästa en bit kardborreband på både bilden och pappret. Skriv ut och prova dig fram – och kom ihåg att bildsystemet både kan användas enskilt och i hela gruppen.

Bildstöd för scheman

I våra bildstöd till schemat finns motiv för alla lektioner. Varje bild finns i två versioner – en med både bild och text och en med bara bild. Testa dig fram vad som fungerar bäst i ditt klassrum.

Bildstöd

Bildstöd för skolväskan

Är gympakläderna nedpackade? Eller brukar någon glömma matsäcken till utflykten? Här hittar du bilder på saker som ska finnas i väskan och gympapåsen. Bildstöden kan till exempel användas som en checklista när elever ska gå till och från skolan.

Skolsaker

Här hittar du alla hjälpmedel som kan underlätta skoldagen.

Bildstöd

Bilder kan göra uppgifter, instruktioner eller scheman enklare att förstå.